-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:4092 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

انقلاب شد بر عليه طاغوت و ظلم و بيدادگري اكنون از گذشت 25 سال: دنياگرائي مسئولين، تبعيض و فاصله طبقاتي، فساد ادراي و پارتي بازي، خفه شدن و زير پارفتن فقراء، گفتار شيرين مسئولين و خالي از عمل، در سال 79 اينجانب ور شكست كردم و كلاه مرا برداشتند دو سال در دادگستري مشهد دويدم ولي به علت نداشتن امكانات و پول نتوانستم وكيل بگيرم حقم ضايع شد.



از اين كه با ما ارتباط برقرار كردهاي و درد دل نمودهاي خوشحال و سپاسگزاريم. اميد است سنگ صبور خوبي برايت باشيم. با تو اظهار همدردي نموده و از اين كه با مشكل مواجه شدهاي بينهايت نگران و ناراحت شديم ولي ميداني كه دنياي كنوني پر است از مشكلات و اصولاً دنيا زندان صاحبان خرد انديشه و فضيلت است. ما نيز همانند تو از دنيا طلبي برخي مسئولان كشور در سطوح مختلف كشور استان و شهرستانها بشدت رنج ميبريم و آنرا خطري بزرگ براي آينده و سرنوشت كشور و نظام ميدانيم. دنياطلبي و چسبيدن به ماديات صرف براي همه مضّر است وسم مهلكي است كه همانند خوره جان افراد را ميخورد مال و ثروت دنيا و تجارت و باغ و ملك و خانه و ... خوب است مشروط بر اين كه در خدمت جامعه و محرومان باشد و دردي از دردهاي جانكاه دردمندان برطرف سازد.

تاريخ نشان ميدهد هرگاه مسئولان كشوري به دنياطلبي و تجملگرايي و عيش و عشرت اشتغال ورزيدهاند جامعه به سرعت به سوي سقوط و انحطاط سياسي، اخلاقي و اجتماعي فقر و فلاكت پيش رفته است. ثروت اندوزي بيحد و حصر براي همه افراد و اعضاي جامعه مضّر و كشنده است و براي مسئولان يك كشور فاجعه آميز و خطرناك است. تبعيض و بيعدالتي و اختلاف طبقاتي، پارتي بازي، پايمال شدن حقوق ضعيفان و ... همه و همه ريشه در ثروت اندوزي و رياست طلبي مسئولان دارد به گونهاي كه حتي موجب نابودي و از بين رفتن فضيلتها و ارزشهاي انساني ميشود و انسانهاي خدوم، عدالت گستر و والا مقامي همانند اميرالمؤمنين علي ( را با شمشير جهالت و تعصّب به شهادت ميرساند. لذا گفتهاند علي ( در محراب عبادت به شهادت رسيد زيرا بشدت عدالت مي ورزيد و ميفرمود: حقوق افراد را به صاحبان آن باز ميگردانم حتي اگر به كابين زنان رفته باشد.

دنيا طلبي و ثروت اندوزي و حب رياست و مقام نه تنها بيعدالتي و تبعيض و ... را به دنبال دارد بلكه ارزشها و فضايل انساني و سمبلهاي فضيلت را به كام نيستي و نابودي ميكشاند تا در مسير چپاول و غارت، مانعي براي خود نبيند.

دوست عزيز و بزرگوار آنچه شما بيان كردهاي يك واقعيت تلخ است كه روزانه انسانهاي مختلفي با آن مواجه هستند و بسياري از اين موارد را من و شما از آن بياطلاع هستيم. چه بسا افرادي كه به دليل مشكلاتي مشابه مشكل شما از هستي ساقط شدهاند. چه خانوادههايي كه متلاشي شدهاند. چه انسانهاي بيگناهي كه به مجازات و زندان و ... گرفتار شدند و ميشوند و ...

اما همه ما بايد اين حقيقت را به روشني بيابيم و درك كنيم كه حق چيزي است كه بايد آن را گرفت. در راه توسعه عدالت بايد تلاش و مبارزه كرد. به افشاگري و بيان حقيقت پرداخت. به افراد مختلف و مسئولان عالي رتبه كشور گوشزد كرد اگر اعتراض و انتقاد و نقد منصفانه عملكرد مسئولان بصورت فرهنگي همگاني درآيد يقيناً بسياري از صاحبان مناصب از ترس فشار افكار عمومي از بسياري از كارهاي ناشايست و خلاف حق و عدالت و وجدان بشري خودداري خواهند ورزيد ولي اگر در جامعه هركس فقط به فكراين باشد كه گليم خويش را از آب بكشد و به ديگري كار نداشته باشد حق مظلومين و دردمندان پايمال خواهد شد.

برادر عزيز، دنيا پر از افكار و انديشهها و اعمال ناشايست و نادرست است مهم اين است كه ما مراقب باشيم اولاً به آن آلوده نشويم و ثانياً براي مقابله و مبارزه و اصلاح جامعه از تباهيها و بدبختيها تلاش خستگي ناپذير و همگاني را آغاز كنيم و با مشورت با افراد زبده و خبره در راه احقاق حق و عدالت با جديّت بكوشيم. شما نيز با مشورت با بعضي از افراد نيكوكار و صاحب رأي و انديشه در اين جهاد مقدس سهيم شويد. اميد آن كه با تلاش همه جانبه و فراگيرشاهد جامعهاي نسبتاً سالم و عاري از مفاسد كلان و گسترده باشيم. اميد است در راه اعتلاي كلمه حق و حاكميت عدالت و حقيقت خداوند پشتيبان و ياورت باشد.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.